Aktualności z życia szkoły
Cel główny:
– promowanie wśród młodzieży idei integracji społecznej osób zdrowych i niepełnosprawnych
Cele ogólne:
– przygotowanie do aktywnego i twórczego funkcjonowania we współczesnym świecie,
– kształtowanie prawidłowych postaw społecznych uczniów,
– uwrażliwienie na potrzeby innych ludzi,
– wykorzystywanie nowoczesnych technologii,
– rozwijanie kreatywności i przedsiębiorczości,
– planowanie i organizowanie pracy oraz ocenianie jej efektów.
Podczas projektu zrealizowane zostaną następujące założenia :
Zrozumienie przez uczniów pojęć integracja, tolerancja, akceptacja, wspomaganie, wolontariat, wolontariusz.
Zdobycie wiedzy jakie organizacje społeczne pracują na rzecz niepełnosprawnych, do jakich celów są powołane
i komu służą. Uczniowie wyjaśniają jak przebiega proces integracji osób zdrowych i niepełnosprawnych, podają przykłady działań podejmowanych wspólnie.
Zgromadzone informacje przedstawią w postaci zdjęć, plakatów, biuletynu, wystawy, prezentacji multimedialnej, filmu, projektu kampanii społecznej.
Projekt ma na celu rozwijać i kształtować następujące umiejętności: korzystanie z różnych źródeł informacji, operowanie informacją (dobór, selekcja, ocena), podejmowanie decyzji, poczucie odpowiedzialności, dostrzeganie, formułowanie i rozwiązywanie problemów, organizacja pracy, aktywna współpraca w grupie w celu wykonania zadania.
W projekcie obowiązkowo biorą udział klasy I TZ, II TH, III TH, IV TH, IV TAK, I LO, II LO i III LO. Oceny
z poszczególnych efektów pracy wystawione będą z przedmiotów: biologia, geografia, podstawy przedsiębiorczości, przedmioty informatyczne, przedmioty zawodowe. Nauczyciele prowadzący to Elżbieta Chocian, Monika Kruszyna, Wioletta Mackiewicz, Mirosław Majek, Anna Podorska, Marzena Przewoźna,
Agnieszka Temkowicz, Anna Wenta.
Szczegółowe zadania, które uczniowie mają wykonać w ramach projektu:
Poszczególne elementy projektu muszą być oddane do pani Elżbiety Chocian w wyznaczonych powyżej terminach.